FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen
Bewustzijn.net Forumindex => Bewustzijn => Kunnen mystiek en bewustzijn naast elkaar bestaan?
Ga naar:  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren

Kunnen mystiek en bewustzijn naast elkaar bestaan?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Siegfried_en_Maria


Geregistreerd op: 21 Jan 2007
Berichten: 3
Woonplaats: Reveladas, Portugal

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 6:06 pm    Onderwerp: Kunnen mystiek en bewustzijn naast elkaar bestaan? Reageren met citaat

Naar mijn bescheiden mening bestaat mystiek op basis van onbewust zijn! Met andere woorden : Als wij bewust zijn is alle mystiek uit de wereld.
Graag ga ik nog een stapje verder.
Al het geloof bestaat louter, omdat wij ons onbewust zijn. Het geloven in iets is iets voor waar aannemen, maar het niet kunnen begrijpen.
Mag ik nog iets verder gaan?
Alle wetenschap bestaat louter op basis van onbewust zijn, want ware men zich bewust geweest dan was er nooit global warming geweest.
ik was ooit dokter en na 12 jaar opleiding besefte ik dat niemand wist waar ziekte vandaan kwam : onbewustzijn dus.
Het behandelen van ziekte is daarmee onbewustzijn in het kwadraat.
Nu ben ik mij bewust dat wij ziekte en oorlogen zelf creëren. Maar iedereen denkt bewustzijn te hebben, dus houdt ik mijn mond.
Ik ben me zeker niet bewust, maar ben bewust genoeg om te weten dat we niet voor niets mensdom heten.

Siegfried
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
hommeltje


Geregistreerd op: 23 Feb 2007
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 10:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

vanwaar die frustratie naar de mensheid toe? doe je dan niet zelf mee aan alles wat deze creëert?

en als je je bewust bent van deze zaken, zou het dan inderdaad niet DOM zijn om er iets aan te doen?

ligt dan de oplossing in het meegaan in wat 'de mensheid' aan het doen is?

ik denk van niet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren
Berichten van afgelopen:   
Pagina 1 van 1
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.