FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen
Bewustzijn.net Forumindex => Vraag het de Auteur => vrije wil en verkeersdeelname
Ga naar:  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren

vrije wil en verkeersdeelname

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2005 5:59 pm    Onderwerp: Re: bewustzijn Reageren met citaat

charles schreef:
Albert,

Maar wat de hersenen niet kunnen weten is of die noodstop nog wel op tijd komt. Daarvoor hebben we ons bewustzijn nodig die kan voor de laatste update van potentiele gevaren zorgen.

Groet,
Geard


Hallo Charles,

Hoe graag je ook wil dat bewustzijn een onafhankelijk en beslissend deel uitmaakt van ons leven al is het nog zo onbeduidend ik moet je wederom teleurstellen. Het zijn onze zintuigen in samenwerking met ons geheugen die constant voor de laatste updates zorgen. Daar hoeven wij niet bewust van te zijn. Het woord "bewustzijn" zouden we ook simpelweg kunnen vervangen door "corticale waarneming". Het is mijn corticale waarneming die mij constant alles laat weten: waar ik ben, wat ik doe, wat mijn hersenen weten, kortom alles wat voor (over)leven noodzakelijk is.

Groetjes van Albert.
Terug naar boven
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren
Berichten van afgelopen:   
Pagina 2 van 2
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.